Kui oled oma veebilehe sidunud Google Analytics`iga, pääsed ligi hulgaliselt väärtuslikule infole. Järgnevalt toongi välja mõned küsimused, millele Google Analytics vastuse annab.
Kas Su kodulehele üldse jõuab keegi ehk palju on külastusi ja külastajaid?
Vastuse sellele küsimusele leiad juba raportite alt – Acquisition – Overview. Seal saad ülevaate päevade, nädalate või ka kuude kaupa oma lehe külastajate (Users ja New users) kohta.
Seda, kui palju külastajaid Sinu veebilehel just praegusel hetkel viibib, näed Sa raportist Realtime Overview.
Kui sageli külastajad Su lehel käivad ehk palju on uusi, palju korduvaid külastajaid?
Ka see näitaja tuleb samuti välja raportist Acquisition – Overview, valides joonisel active users või new users. Võib juhtuda, et üks inimene loetakse Google poolt kaheks isikuks. Seda näiteks olukorras, kus inimene külastab Su lehte eri brauserite ehk veebisirvijatega.
Kuidas Google Analytics teab, kes on uus, kes korduv külastaja? Selle küsimuse vastuseks on – küpsised. Nimelt, kui külastaja Sinu lehele tuleb, siis identifitseeritakse ta küpsise abil, mis salvestatakse tema veebisirvijasse. Järgmisel külastusel on tal juba eelnevalt küpsis küljes, mis annab Google Analyticsile teavet, et see isik on siin juba enne viibinud.
Millistest riikidest nad tulevad?
User – User atributes – overview. Tulemusi on võimalik vaadelda nii maailmakaardil kui ka nimekirjana. Samuti on tulemusi võimalik esitada nii riigiti kui ka linnade kaupa.
Kuidas külastajad Sinu lehele jõuavad ehk millised kanalid töötavad?
Acquisition → Traffic Acquisition. Nii saad ülevaate, palju külastajaid tuleb Su lehele näiteks orgaanilise otsingu tulemusel (Organic Search). See tähendab, et inimene sisestab otsisõna, Sinu leht tuleb teiste seas esile ja ta klikib lingil, mis viib Sinu lehele. See, milliseid otsisõnu Sinu lehele jõudmiseks on kasutatud, näed Sa Google Search Console´is.
Osa külastusi saavad alguse sotsiaalmeedia kanalitest (Social), osa aga on nn referral ehk liiklus viidete kaudu. Viimased on erinevad lehevälised lingid, mida oled kas ise loonud või on seda teinud Sinu ettevõttega seotud isikud või Sinu lehe sisu väärtustavad isikud. Siia alla kuulub ka nt neti.ee.
Samuti on olemas otseliiklus (direct). Siia alla kuulub see, kui keegi sisestabki aadressireale Sinu lehe andmed või on salvestanud Sinu veebiaadressi oma lemmikutesse, aga sageli on tegu juhtumiga, kus Google Analytics ei tunne seda keskkonda, kust külastaja Sinu lehele siseneb.
Milliste märksõnadega Sinu lehele jõutakse?
Search Console → Queries. Kui Sinu Google Analytics ja Search Console on omavahel seotud, saad olulise info märksõnade kohta kätte otse Google Analyticsist. Kui aga oled huvitatud põhjalikumast informatsioonist, uuri lähemalt Google Search Console´i. Selle kohta on ka eraldi postitused Google Search Console ehk kuidas Sinu veebilehel Googles läheb? ja Veebilehe indekseerimine robotite poolt.
Millised on külastatavaimad lehed?
Engagement – Pages and screens. Siit saad infot populaarseimate lehtede kohta. Kui soovid detailsemat infot selle kohta, millistele lehtedele enim esmalt maandutakse, siis vali Landing Pages.
Millist veebisirvijat või seadet külastajad kasutavad?
Tech → Overview. See on oluline info seetõttu, et eri brauserid (Crome, Firefox, Safari) võivad kuvada sama saiti väga erinevalt. See võib olla ka põhjuseks, miks mingit konkreetset veebisirvijat kasutavad külastajad lahkuvad Su lehelt kiirelt ja ei tee soovitavaid tegevusi.
Sama teema on ka seadmete osas, mida külastajad kasutavad. Näiteks võib mobiilis mõni tähtis call to action nupp jääda n.ö nurga taha ehk siis peab ekraanipilti kerima paremale, et seda näha. Samas on horisontaalselt kerimine mobiilis vähelevinud, mistõttu potentsiaalsed kliendid ei pruugi nuppu leida ja lahkuvad lehelt.
Lisaks võib olla erinevusi ka lehe avanemise kiiruses, sõltuvalt sellest, millist veebisirvijat kasutati. Seetõttu pööra tähelepanu, missuguste seadmete ja veebisirvijatega on tagasipõrkemäär kõrgem või lehe laadimiskiirus aeglasem.
Milline on külastaja ekraani resolutsioon?
Tech → Overview. Inimeste tähelepanuvõime on väike s.t kui ta kohe ei näe, mida otsima tuli, siis läheb ta reeglina ka minema. Näiteks siis kui ta näeb esimese asjana vaid suurt pilti, kuigi tuli otsima tekstilist infot. Seetõttu on oluline jälgida, missuguse resolutsiooniga on tagasipõrkemäär või väljumiste protsent kõrge või konversiooni määr madal.
Kokkuvõtteks
Google Analytics on väga mitmekülgne tööriist oma veebilehel toimuva jälgimiseks. Käesolevas postituses väljatoodud küsimused on vaid kõige elementaarsemad, millele Google Analytics vastuseid annab.
Head Google Analytics´i avastamist!