Produktiivsuse tõstmine – milleks? Selleks on kolm lihtsat põhjust. Kui oled produktiivne, saad päeva jooksul rohkem asju tehtud, sellest tulevalt tunned end tööpäeva lõpus rahulolevana ja naudid oma vaba aega, mitte ei mõtle asjadele, mis kõik tegemata jäid.
Kuidas püsida terve päeva rajal, et kogu vajalik töö saaks tehtud? Järgnevalt toongi välja kõige olulisemad eluhäkid, mida ellu rakendades oled tööalaselt produktiivsem ja saavutad rohkem!
1. Planeeri oma töönädal!
Üheks suuremaks abiliseks produktiivsuse tõstmisel on planeerimine. See tähendab, et Sa mõtled läbi ja paned kirja, millised tööd sa ära teed. Minimaalselt tuleks otsustada järgmise tööpäeva tegevused. Eriti hea oleks teha seda aga terve eelseisva nädala kohta päevade kaupa.
Planeerimine ise tuleks ette võtta tööpäeva või siis nädala viimase tööpäeva lõpus. Planeerimise käigus pane kirja oma järgmise tööpäeva/töönädala eesmärgid ja tegevused, mis tuleb eesmärkide saavutamiseks ära teha. Nii tekib nn to-do list. Selle olemasolu võimaldab Sul paremini magada, kuna oled juba kõik ette selgeks mõelnud. Samas jälgi kindlasti, et plaan oleks realistlik!
2. Sea prioriteedid!
Tööpäeva alguses võta oma to-do list ette ning asu prioriteete seadma. Kui soovid, võid seda teha ka juba eelneva tööpäeva lõpus. Kõik ülesanded ei ole ühesuguse prioriteetsusega. Alusta alati kõige olulisematest ülesannetest ja liigu vähemoluliste suunas.
Kui mingi töö saab tehtud, tõmba see nimekirjast maha ja võta ette prioriteetsuselt järgmine. Püüa võimalikult palju püsida oma nimekirja juures. Erakorralisi asju tuleb ette, kuid need ei tohiks olla enamuses – muidu see näitab, et Sa ei sea prioriteete.
3. Lülita välja segajad!
Kõige suuremateks produktiivsuse allatõmbajateks on erinevad nn segajad. Näiteks telefon, mis pidevalt heliseb või edastab teateid (uus sms, uus e-mail, keegi kirjutas Sulle messingeri jms). Lisaks tuleb selle kaudu ka info erinevatest sotsiaalmeedia sündmustest. Lihtsaim lahendus on lülitada telefon mõneks ajaks hääletu peale ja teha sel ajal vajaminev töö ära.
Palju aega kulub ka e-mailidel silma pealhoidmiseks. Lepi endaga kokku, et Sa ei pea e-maili saabudes koheselt sellele reageerima, vaid vaatad oma e-maile nt 3 korda päevas – hommikul, lõunal, tööpäeva lõpus.
Suurimaks segajaks peetakse aga internetti. Oma produktiivsuse tõstmisele aitab kaasa, kui teed võimalikult palju tööd ära offline`is.
Kodukontoris on üheks lisasegajaks televiisor, mis tuleks töö tegemise ajaks kindlasti välja lülitada.
Ja muidugi ei saa üle ega ümber inimestest, olgu nendeks kaastöötajad, pereliikmed või siis naabrid. Kaastöötajate ja naabritega ole delikaatne ja anna neile mõista, kui vajad aega töö tegemiseks. Lastega on lugu keerulisem – sea oma töögraafik, arvestades nende vajadusi.
4. Tühjenda oma töölaud!
Ülekuhjatud töölaual on sageli negatiivne mõju meie produktiivsusele. Töölaual võiks olla vaid asjad, mida Sa otseselt oma tööks vajad. Kõik üleliigne eemalda.
Eriti lihtne on teha oma laud lihtsalt täiesti puhtaks ning hakata asju lauale tagasi panema just selles järjekorras nagu Sul neid töö käigus reaalselt vaja läheb. Võibolla selgub, et mõni asi ei olegi Sulle tegelikult tööks vajalik. Põhimõte on see, et mida vähem asju Su töölaual on, seda vähem on segajaid.
5. Loo kord!
Korista oma töökeskkond enne tööle asumist. Ei ole suuremat segajat kui sassis ümbrus. Kui oled üleliigsed esemed oma töölaualt eemaldanud, siis leia igale esemele oma koht nii töölaual kui kabinetis üldiselt. Nt pliiatsid pinalis, paberdokumendid dokumendialusel jne. Väikesed kontoritarbed (klambrid, kustutuskumm, knopkad jms) aitab kontrolli all hoida lihtne karp. Kokkuvõttes võidad sel viisil ajas, mis kulub asjade otsimisele.
6. Delegeeri!
Ettevõtja üheks suuremaks väljakutseks on üleminek isetegemiselt ettevõtte juhtimisele. See on aeg ettevõtte arengus, kus astud kõrvale asja elluviimisest ja alustad asjade delegeerimist. Delegeerimine ei ole laiskus. Delegeerimine on produktiivsuse ja ettevõtte arengu võti.
Delegeerimine lubab Sul:
– eemalduda ettevõtte tegevust toetavatest tegevustest,
– pühenduda põhitegevusele,
– tegeleda kompleksemate ülesannetega,
– suunata oma energia asjadesse, millest saad rohkem tagasi ja mis mõjutavad oluliselt Sinu ettevõtte arengut,
– näha suuremat pilti,
– pühenduda Sinu jaoks olulisele.
Lähemalt olen avanevatest võimalustest kirjutanud bogipostituses 7 võimalust, mis avanevad, kui palgata virtuaalassistent.
Oluline ei ole olla mitte toimekas vaid produktiivne. Üks on kindel, delegeerimine on investeering mitte kulu. Mõistlik on kasutada oma aega tegevustele, mis Sinu ettevõtet edasi viivad ning mis ei ole kellegi teise poolt tehtavad. Rutiinsed tugiülesanded nagu e-maili haldus, andmete sisestamine, infootsing, internetiturundus, sotsiaalmeedia haldus, raamatupidamine on head näited delegeeritavatest töödest. Tööd võid Sa delegeerida oma töötajale või palgata virtuaalne assistent.
Esimene samm on teadvustada, et vajad abikäsi. Teine samm on leida inimesed, keda usaldad oma ettevõtte heaks tööd tegema. Kolmas samm on näidata, et usaldad neid. Delegeeri ja usalda!
7. Tee puhkepause!
Enamasti soovitatakse teha paus iga 90 minuti järel. Lisaks ei maksa ära unustada, et arvutiga töötades tuleb teha ca 10 minutiline paus iga täistunni möödudes. Alati saad ju jooksvalt pausiaega mõnevõrra edasi-tagasi nihutada, kuid paikapandud aeg mõjub distsiplineerivalt – on oluline teatud aeg töötada, et taas paus teha või siis, et on oluline paus teha, et edasi efektiivsemalt töötada.
Kui saad mõne töö tehtud, võta aega – jaluta. Nii ammutad energiat ja taastud, et alustada uue hooga. Paljud inimesed töötavad efektiivselt siis, kui nad teevad tööl pigem sprinte kui et pika maratontööpäeva.
Kokkuvõttes, produktiivsuse tõstmine ei ole keeruline – limiteeri segavad faktorid ja ümbritse end inimeste ja asjadega, mis tõstavad Su produktiivsust! Oluline on välja selgitada, millised nipid töötavad eriti hästi just Sinu puhul ja jääda neid siis kasutama. Püüa alati olla täna parem kui Sa olid eile!
Vaid 8 eluhäkki võivad teha Su eluga imet. Kui soovid lugeda lisa, siis tutvu kindlasti võimalusega saada juurdepääs tasuta e-raamatule „35 eluhäkki produktiivsuse tõstmiseks“ ning tööta veelgi produktiivsemalt!
Millised on Sinu eluhäkid, et olla produktiivne?
Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!