Skip to main content

Kodulehe nähtavuse parandamiseks Googles tuleb ette võtta kodulehe optimeerimine. Lähemalt olen kirjutanud sellest postituses Kodulehe optimeerimine ehk kuidas saada Googles tasuta nähtavaks. Kodulehe optimeerimine algab märksõnade väljavalimisega. Kõige olulisem küsimus, millele vastus leida – mida kirjutab inimene otsingusse, kui ta soovib leida infot, mis on Sinu kodulehel. Teisisõnu, milliste märksõnade kaudu jõuab inimene Sinu kodulehele? Põhjalik märksõnade analüüs on kindel edu alus.

Märksõnade analüüs

Märksõna analüüs võtab aega vaid sümboolselt, kuid on oluline kodulehe optimeerimise alustala. Esiteks vii läbi ajurünnak ja pane kirja sõnad, mille abil Sina oma teenust/toodet Googlest otsiksid. Kasuta selleks oma sihtrühma keelt ja ole kasutajakeskne (nt prügivedu vs jäätmekäitlus).

Kui pea juba tühi, võta appi Google Autosuggest. S.t kui hakkad Google otsingusse oma märksõna kirjutama, pakub Google Sulle võimalikke vasteid, mida inimesed on kõige rohkem otsinud.

autosuggest

Lisaks leiad otsingu lehe lõppu kerides täiendavaid Sinu päringuga seotud otsinguid. Tee seda kõike incognito browseriga, kuna sel puudub Sinu otsinguajalugu, mistõttu tulemused on tõesemad.

märksõnade analüüs

Google Ads pakub Sulle samuti abi märksõnade leidmisel. Märksõnade plaanija leiad peale sisse logimist vasakust menüüst TÖÖRIISTAD – PLAANIMINE – MÄRKSÕNADE PLAANIJA.

märksõnade analüüs

Edasi on kaks võimalust. Esiteks, valides “Avastage uusi märksõnu”, saad hankida märksõnaideid. Sisestades oma märksõna, saad vastuseks terve rea erinevaid variatsioone oma sisestatud sõna kohta. Kasuta saadud infot inspiratsiooni ammutamiseks ja oma märksõna loendi täiendamiseks. Nt sisestades märksõnadeks raamatupidamine ja raamatupidamisteenus, annab märksõnade plaanija 124 märksõnaideed.

Kui soovid teada, palju tegelikult selle märksõnaga Google otsinguid tehakse, kasuta Google Adsi märksõna plaanija teist osa, milleks „Vaadake otsingumahtu ja prognoose“.

märksõnade analüüs

Selleks, et saada võimalikult tõepäraseid tulemusi:
– pane otsingutulemuste periood paika, eriti, kui pakud hooajalisi tooteid, teenuseid;
– tee otsinguid märksõna erinevate vormidega (fraas, sõna).

Nii saad näitamiste suurusjärgu enamvähem paika, kõik numbrid on mingi veaga. Lisaks saad teada konkurentsitiheduse ja umbkaudsed keskmised klikihinnad, kui sul on plaanis Googles oma tooteid/teenuseid reklaamida.

Vali välja sobivad märksõnad!

Nüüd on üks tulp täis märksõnu, teine numbreid. Kõrvale jäta kindlasti märksõnad, mille otsitulemuseks on 0. Lisaks numbrite vaatamisele, vaata sõnadele otsa ja otsusta, milliseid märksõnu kasutav inimene on Sinu potentsiaalne klient. Tee vastavad valikud.

Märksõnu valides pea meeles, et mida lühemaid märksõnu Sa kasutad, seda suurem on küll otsingumaht, kuid koos sellega on suurem ka konkurents, mis omakorda viib selle märksõna kasutamise hinna reklaami puhul üles.

Lisaks on aga ühesõnaliste märksõnade puhul konversioonimäär ehk Sinu soovitud tegevuste tegemine otsingutegija poolt madal. Viimane on tingitud eelkõige sellest, et ühesõnaline märksõna ei anna sageli head ettekujutust, mida otsingutegija selle märksõnaga tegelikult leida soovis. Näiteks märksõna “raamatupidamine” on küll suure otsingumahuga, kuid otsija tagamõtet on antud juhul tabada raske, mis tingib ka madala konversioonimäära.

Mida pikemaid märksõnu Sa kasutad (mitmesõnalised fraasid – nt raamatupidamisteenus alustavale ettevõttele, majandusaasta aruande tellimine), seda väiksem on Google poolt kuvatav otsingumaht. Pikemate märksõnade puhul on ka konkurents väiksem, mis tagab reklaami puhul ka madalama kliki hinna.

Teiselt poolt kaasneb pikemate märksõnadega konversioonimäära suurenemine, kuna inimese soov on selgemini tema poolt otsitavas märksõnas nähtav ning kui see ühtib Sinu poolt pakutavaga, ongi tehing lähedal. Seega on kasulik ühesõnalisest märksõnast tekitada asjakohane fraas.

Nagu juba eelpool mainitud, püüa märksõnu valides mõista, miks inimene seda märksõna otsingus kasutab. Mida ta soovib leida? Enamasti soovitakse midagi osta (nt aastaaruande hind, logo tellimine) või leida informatsiooni (nt kuidas koostada aastaaruannet, miks kujundada ettevõttele logo). Esimesed on valmis ostma, teised aga nõus näiteks Sinu meililistiga liituma.

Kokkuvõtteks

Kodulehe optimeerimine, eriti just lehesisene SEO on täielikult Sinu kontrolli all. Selleks tuleb lihtsalt aega võtta ja asi ära teha. Oluliseks alustalaks on siinjuures märksõnade analüüs. Õige märksõnade kasutamine võimaldab Sul parandada oma positsiooni Google otsitulemustes, kuid ka olla veenev (eriti tiitel ja kirjeldus), et inimesed sooviksid Sinu kodulehele tulla.

Edu märksõnade analüüsi läbiviimisel!

 

Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!