SEO kodulehe optimeerimine

Eelmises postituses (Kodulehe optimeerimine ehk kuidas saada Googles tasuta nähtavaks OSA 1) oli vaatluse all lehesisene SEO. Seekordne postitus annab ülevaate lehevälisest SEO-st ja sellest, kuidas mõjutab Sinu veebilehe otsitulemustes väljatulemist külaliste poolt veebilehel veedetud aeg. Samuti toome välja mõned optimeerimisel abiks olevad tööriistad ja vaatame, kuidas mõõta kodulehe optimeerimise tulemuslikkust.

Leheväline SEO

Lehevälise SEO puhul on olulisimaks väliste linkide hankimine. Sinu veebilehe väärtus Google silmis tõuseb, kui keegi teine on Sinu lehele viidanud. See mõjutab oluliselt Sinu lehe otsimootoris väljatulemist. Olgu selleks kellegi veebileht, blogi, foorum, sisuturundusartikkel. Lehtedel peaks olema kindlasti temaatiline seos ning viide võiks asuda teksti sees, mitte olla ajutiselt vilkuva bänneri või reklaamina lehel nähtav.

Väliste linkide saamiseks on kaks võimalust. Esiteks loo nii väärtuslikku sisu, et Sinu lehele hakatakse allikana viitama. Teiseks, tee plaanipärast tööd uute linkide hankimisega. Kasuta selleks oma partnerite veebilehti ning otsi blogisid ja foorumeid, mille sisu seostub Sinu omaga, jäta neisse väärtust koos viitega oma lehele.

Klikkimine ja lehel veedetud aeg

Sinu lehe autoriteetsust Google silmis tõstab asjaolu, kui Sinu lehel klikitakse. Inimene on otsitulemuste seast sinu lehe välja valinud ja sellel klikkinud. Paku talle väärt sisu, kuna mida kauem ta seal viibib, seda parem Sinu leht Google silmis paistab. Bounce rate e tagasipõrke aeg hoia aga madal. See näitab seda hulka külastustest, mille käigus inimene tuleb Sinu lehele, kuid lahkub sealt ilma, et oleks mingit tegevust teinud nt lingile klikkinud. Google loeb seda Sinu kahjuks.

Optimeerimise tööriistad

Selleks, et veebilehe optimeerimine oleks edukas, kasuta kvaliteetseid algandmeid. Seadista oma veebilehe jaoks ära Search Console. Nii saad infot, milliste märksõnadega ja kui palju Sinu leht Google otsingus välja tuleb ja palju sellel klikitakse ning milline on klikkimisemäär – 20% on näiteks väga hea tulemus.

Veel saad Search Console`ist teada, milline on Sinu lehe keskmine positsioon otsitulemustes

leheväline SEO

Seega võta vaatluse alla märksõnad, mille keskmine positsioon on näiteks 6-13, eesmärgiga jõuda oma märksõnadega esimese lehe ülemisse poolde või pääseda vähemalt teiselt lehelt esimesele. Selleks paranda vajadusel pealkirjad, loo lisalinke, lisa sisusse täiendavaid märksõnu või selle variatsioone jms.

Teiseks oluliseks abimeheks on Google Analytics, mis annab Sulle ülevaate veebilehe külastamise kohta. Saad teada, millisest allikast (nt sotsiaalmeedia, Google) ja millise seadme (arvuti, mobiil, tahvel) vahendusel Sinu veebilehele liiklus tuleb, milline on bounce rate ja palju on külastuse pikkuseks. Samuti saad infot, kui palju Sinu erinevaid alamlehti vaadatakse. Kui seadistad ära ka goalid ehk annad Google Analyticsile teada, millist tegevust Sa soovid, et külastaja Sinu lehel teeb (liituks uudiskirjaga, teeks päringu, ostaks jms) saad mõõta ka külastuse tulemuslikkust.

WordPressi kasutaja elu kergendab plugin nimega Yoast SEO WordPress. See hoiab Sul veebilehel sisu luues silma peal ja annab juhised, mis on paigas, mis vajab veel tähelepanu.

SEO tulemuslikkuse mõõtmine

Seda, kui tulemuslik on olnud Sinu veebilehe optimeerimine, näed Sa oma ettevõtte käibe suurenemisest. Kuidas selleni jõutakse? Hästi optimeeritud koduleht tuleb Google otsingus paremini välja. Kui Sinu veebilehe tiitel ja kirjeldus on veenev ja uudishimu tekitav, siis sellel klikitakse. Kui kodulehe tekst loob usaldusväärsust ja kutsub tegutsema, siis Sulle tehakse päring või sooritatakse ost. Nii Su ettevõtte käive suurenebki.

Seega on oluline jälgida oma veebilehe külastuste arvu ja seda, kui palju Sinu külastajatest teeb Su kodulehel seda, mida Sina soovid nt sooritab ostu.

Kodulehe optimeerimisega ei tasu liiale minna. Google tähelepanu haaravad näiteks liiga palju linkimisi, nii Sinu kodulehelt välja kui ka teistelt kodulehtedelt Sinu kodulehele. Samuti ei tule kasuks massilised kommentaarid ja näiteks teistelt lehtedelt kopeeritud sisu kasutamine ja ka oma lehesisesed sisu korduvad esitused.

Tulemuslikku optimeerimist!

 

Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!