veebilehe indekseerimine robotite poolt

Mis on veebilehe indekseerimine ja kas Sinu veebileht koos alamlehtedega on indekseeritud? Miks mõni leht on indekseeritud ja mõni mitte? Millised lehed Sinu veebilehele viitavad? Mida arvab Google Sinu lehe mobiilisõbralikkusest?  Loe edasi ja saa teada!

 

Veebilehe indekseerimine ja sitemap

Indekseerimise käigus Google`i robotid ehk Googlebotid otsivad Su veebilehe üles ja lülitavad selle otsingutulemustesse. Sellele aitab kaasa, kui oled oma lehe jaoks seadistanud Google Search Console´i ja laadinud sinna üles oma lehe sisukaardi ehk sitemapi.

Sitemap on Googlebotile väga oluline instrument, et Sinu veebilehest paremini aru saada. Nimelt kujutab sitemap endast Sinu veebilehe sisukorda. Kui Sinu lehe sitemap Google Search Console´ist puudub, lae see sinna üles. Leiad Sa oma veebilehe sitemap faili nii, kui toksid sisse oma veebilehe aadressi ja lisad sellele lõppu „/sitemap.xml“. Kui sitemap fail leitud, siis vali Google Search Console´i vasakpoolsest menüüst Sitemaps ja sisesta oma sitemap URL ning vajuta SUBMIT. Nii on Googlebotidel edaspidi lihtsam Sinu veebilehte indekseerida.

 

Kas Sinu veebileht on indekseeritud?

Selleks, et näha, kas Google on Sinu veebilehe koos alamlehtedega indekseerinud, kirjuta Google´i otsingusse site:Sinu veebilehe domeeni nimi nt site:veebisekretar.ee. Nii peaksid otsingus tulema välja kõik Sinu veebilehe alamlehed, mis on Google´i poolt indekseeritud.

 

Mida kasulikku pakub URL inspection?

Üksikuid alamlehti on soovi korral lihtne kontrollida Google Search Console´i vasakpoolses menüüs asuva funktsiooniga URL inspection. Sisestades otsingulahtrisse vastava lehe aadressi näed, kas Sinu URL on Googles olemas ehk kas seda kuvatakse otsingutulemustes. Tegu ei ole reaalajas kontrolliga, vaid näed kõige viimase indekseerimise tulemusi. Kui oled oma lehte viimasel ajal muutnud, ei pruugi Google seda veel näinud olla. Selleks, et testida oma lehe praegust versiooni, kasuta nuppu TEST LIVE URL.

 

veebilehe indekseerimine url inspection

 

Lisaks on oluline, et peale lehe märkimisväärset muutmist palu Google´lt leht uuesti indekseerida, kasutades nuppu Request indexing. Nii jõuab Sinu muudetud veebilehe sisu kiiremini otsitulemustesse.

Indekseerimise juures on Sul võimalik näha, kuidas Google´i robotid Sinu lehte näevad. Seda on kasulik vaadata selleks, et veenduda, et kõik elemendid on olemas ja esitatud just nii nagu Sa oled soovinud. Selleks vajuta VIEW CRAWLED PAGE. Seejärel vali SCREENSHOT ja TEST LIVE URL. Nii näedki, kuidas näevad Google´i robotid Sinu lehe live versiooni. Selle käigus ei toimu indekseerimist. 

 

veebilehe indekseerimine live test

 

Detailsemalt on veebilehe indekseerimine lahti kirjutatud coverage juures. Sealt näed, kuidas Google`i robotid Sinu leheni jõudsid – kas nt sitemap abil või mõne teise veebilehe vahendusel (referring page). Samuti on seal kirjas viimane indekseerimise aeg ja see, kas veebilehe indekseerimine õnnestus. Lisaks saad infot oma lehe mobiilisõbralikkuse kohta (mobile usability).

 

coverage

 
 
Miks mõni Sinu alamleht Googles esile ei tule?

Sellele küsimusele võib vastuseid olla mitmeid. Google Search Console aitab Sind kurssi viia veebilehe tehnilise olukorraga ning eemaldada vead. Põhjused võivad olla näiteks järgmised:

  • katkised 404-lehed, mis põhjustavad külastajatele ebameeldiva kasutaja kogemuse, mis omakorda mõjutab veebilehe esile tulemise tulemuslikkust;
  • Sinu leht on uus, mida Google ei ole veel indekseerinud;
  • Sinu veebileht sisaldab robots.txt faile, mis keelavad robotite juurdepääsu URLidele;
  • Sinu veebilehel puudub ajakohane sisukaart e sitemap.

 

Kui paljud Sinu veebilehe alamlehtedest on indekseeritud?

Ülevaate saamiseks vali Google Search Console´i vasakpoolsest menüüst Coverage. Nüüd on Sul võimalik näha, mitu lehte on Google´i robotid indekseerinud (valid), mitme puhul on nad seda teinud, kuid hoiatusega (valid with warnings), mitu lehte välistanud (excluded) ning mitme puhul ei ole indekseerimine õnnestunud (errors). Millist näitajat joonisel näha soovid, selle peale joonise kohal vajuta. Kui näitaja on värviline, on see esitatud joonisel, kui valge, siis on see valimata. Lisaks on sul võimalik valida joonisele kuvamiseks Sinu lehe väljatulemine otsitulemustes (Impressions), et näha, kuidas Google´i robotite poolt avastatud probleemid on mõjutanud Sinu lehe esinemist otsingutulemustes.

 

veebilehe indekseerimine coverage raport

 

Joonise all on kirjas detailid, kust leiad valitud näitaja kohta rohkem andmeid koos viidetega vastavatele alamlehtedele. Nii saad juba rohkem süveneda, miks mõni alamleht Google´i robotite poolt indekseeritud ei saa ning võimalusel probleem lahendada.

 

Kas Sinu veebileht on mobiilisõbralik?

Google Search Console´is saad iga oma sisulehe kohta soovi korral infot, kuidas Google selle mobiilivaatega rahul on. Näiteks tekst on liiga väike lugemiseks, tekst on laiem kui ekraan, mingid elemendid Sinu lehel on liiga lähestikku või nupud liiga pisikesed, annab Google Search Console Sulle teada, et antud leht ei ole mobiilisõbralik. See võimaldab Sul vead parandada ning kasutajasõbralikkust tõsta.

Selleks leiad Google Search Console´ist raporti nimega Mobile Usability. Avaneval joonisel on välja toodud, palju on Sul mobiilisõbralikke lehti, palju aga mitte. Lisaks on sul võimalik valida joonisel kuvamiseks Sinu lehe väljatulemine otsitulemustes (Impressions), et näha, kuidas Google´i robotite poolt avastatud probleemid on mõjutanud Sinu lehe esinemist otsingutulemustes. Samuti leiad joonise alt detailid, kus saad juba üksikasjalikuma ülevaate, milline probleem ja millisel lehel esineb.

 

mobile usability

 

 
Millised välised lehed Sinu veebilehele viitavad?

Vastuse leiad Google Search Console´i vasakpoolses menüüs olevas raportist Links. Selle abil saad teada, millised veebilehed ja mitu korda on Sinu veebilehele linkinud. See on oluline teave, kuna omab tähtsust lehevälise SEO juures, millest saad lugeda lähemalt postitusest SEO ehk kuidas saada Googles tasuta nähtavaks? OSA 2. Lisaks leiad sellest raportist infot ka lehesiseste linkide kohta.

Mõni aeg tagasi, kui tundsin viimati Google Search Console´is huvi, kes ja kui palju veebisekretar.ee lehele viitavad, avastasin oma imestuseks, et seda oli teinud ka üks metallitöid tegev ettevõte, kelle kodulehel oli millegipärast viide veebisekretar.ee privaatsustingimustele. Ühendust võttes selgus, et tegu oli eksitusega. 😉

 

Kokkuvõtteks

Google Search Console on Sulle igal sammul abiks. Selleks leiad pidevalt nuppe LEARN MORE või vastavate näitajate juures ? ikoone. Samuti saadab Google Search Console Sulle ka e-kirju. Näiteks, kui ta leiab probleeme lehe mobiilisõbralikkuse koha pealt, siis annab ta sellest Sulle teada ning toob välja ka põhjused ja viited lehtedele. Samuti, kui Google´i robotid on avastanud 404 – not found alamlehti Sinu veebilehel, annab ta sellest Sulle teada, pakkudes seejuures võimalikke lahendusi jms.

Milliste märksõnadega Sinu veebileht Google´i otsingus välja tuleb? Kui palju Google Sinu veebilehte otsingutulemustes näitab? Mitmendana Google Sinu veebilehte otsingutulemustes kuvab? Kui palju Sinu veebilehel seejärel klikitakse? Missugune on Sinu veebilehe keskmine klikkimismäär? Kuidas seda kõike teada saada, leiad vastuse postitusest Google Search Console ehk kuidas Sinu lehel Googles läheb?

 

Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!

 

Saa värsked blogipostitused oma e-mailile ja kingituseks juurdepääs e-raamatutele!