Skip to main content

Mis on veebilehe indekseerimine ja kas Sinu veebileht koos alamlehtedega on indekseeritud? Miks mõni leht on indekseeritud ja mõni mitte? Millised lehed Sinu veebilehele viitavad? Mida arvab Google Sinu lehe mobiilisõbralikkusest?  Loe edasi ja saa teada!

Veebilehe indekseerimine ja sitemap

Indekseerimise käigus Google`i robotid ehk Googlebotid otsivad Su veebilehe üles ja lülitavad selle otsingutulemustesse. Sellele aitab kaasa, kui oled oma lehe jaoks seadistanud Google Search Console´i ja laadinud sinna üles oma lehe sisukaardi ehk sitemapi.

Sitemap on Googlebotile väga oluline instrument, et Sinu veebilehest paremini aru saada. Nimelt kujutab sitemap endast Sinu veebilehe sisukorda. Kui Sinu lehe sitemap Google Search Console´ist puudub, lae see sinna üles. Leiad Sa oma veebilehe sitemap faili nii, kui toksid sisse oma veebilehe aadressi ja lisad sellele lõppu „/sitemap.xml“. Kui sitemap fail leitud, siis vali Google Search Console´i vasakpoolsest menüüst Sitemaps ja sisesta oma sitemap URL ning vajuta SUBMIT. Nii on Googlebotidel edaspidi lihtsam Sinu veebilehte indekseerida.

Kas Sinu veebileht on indekseeritud?

Selleks, et näha, kas Google on Sinu veebilehe koos alamlehtedega indekseerinud, kirjuta Google´i otsingusse site:Sinu veebilehe domeeni nimi nt site:veebisekretar.ee. Nii peaksid otsingus tulema välja kõik Sinu veebilehe alamlehed, mis on Google´i poolt indekseeritud.

Mida kasulikku pakub URL inspection?

Üksikuid alamlehti on soovi korral lihtne kontrollida Google Search Console´i vasakpoolses menüüs asuva funktsiooniga URL inspection. Sisestades otsingulahtrisse vastava lehe aadressi näed, kas Sinu URL on Googles olemas ehk kas seda kuvatakse otsingutulemustes. Tegu ei ole reaalajas kontrolliga, vaid näed kõige viimase indekseerimise tulemusi. Kui oled oma lehte viimasel ajal muutnud, ei pruugi Google seda veel näinud olla. Selleks, et testida oma lehe praegust versiooni, kasuta nuppu TEST LIVE URL.

veebilehe indekseerimine

Joonise all on kirjas detailid, kust leiad valitud näitaja kohta rohkem andmeid koos viidetega vastavatele alamlehtedele. Nii saad juba rohkem süveneda, miks mõni alamleht Google´i robotite poolt indekseeritud ei saa ning võimalusel probleem lahendada.

Kas Sinu veebileht on kasutajasõbralik?

Google Search Console´is saad infot, kuidas Google Sinu veebilehe arvuti- ja mobiilivaatega rahul on. Näiteks tekst on liiga väike lugemiseks, tekst on laiem kui ekraan, mingid elemendid Sinu lehel on liiga lähestikku või nupud liiga pisikesed, annab Google Search Console Sulle teada, et antud leht ei ole mobiilisõbralik. See võimaldab Sul vead parandada ning kasutajasõbralikkust tõsta.

Selleks leiad Google Search Console´ist raporti nimega Page Experience. Valides avanevas aknas mobiili või arvuti, jõuad täpsema infoni, mis on hästi (Good), mis vajab parendamist (Need improvement) ja mis on halvasti (Poor).  Samuti leiad joonise alt detailid, kus saad juba üksikasjalikuma ülevaate, milline probleem ja millisel lehel esineb.

google_search console_mobiilivaade

Millised välised lehed Sinu veebilehele viitavad?

Vastuse leiad Google Search Console´i vasakpoolses menüüs olevas raportist Links. Selle abil saad teada, millised veebilehed ja mitu korda on Sinu veebilehele linkinud. See on oluline teave, kuna omab tähtsust lehevälise SEO juures, millest saad lugeda lähemalt postitusest SEO ehk kuidas saada Googles tasuta nähtavaks? Lisaks leiad sellest raportist infot ka lehesiseste linkide kohta.

Kokkuvõtteks

Google Search Console on Sulle igal sammul abiks. Selleks leiad pidevalt nuppe LEARN MORE või vastavate näitajate juures ? ikoone. Samuti saadab Google Search Console Sulle ka e-kirju. Näiteks, kui ta leiab probleeme lehe mobiilisõbralikkuse koha pealt, siis annab ta sellest Sulle teada ning toob välja ka põhjused ja viited lehtedele. Samuti, kui Google´i robotid on avastanud 404 – not found alamlehti Sinu veebilehel, annab ta sellest Sulle teada, pakkudes seejuures võimalikke lahendusi jms.

Milliste märksõnadega Sinu veebileht Google´i otsingus välja tuleb? Kui palju Google Sinu veebilehte otsingutulemustes näitab? Mitmendana Google Sinu veebilehte otsingutulemustes kuvab? Kui palju Sinu veebilehel seejärel klikitakse? Missugune on Sinu veebilehe keskmine klikkimismäär? Kuidas seda kõike teada saada, leiad vastuse postitusest Google Search Console ehk kuidas Sinu lehel Googles läheb?

Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!