Google AdWords võimaldab Sul näidata oma toodete ja teenuste reklaame Google`i otsingumootoris. Meie kolmeosalisest postitustesarjast leiad kasulikke juhtnööre oma Google AdWords`i kampaaniate edukuse tõstmiseks. Käesolevas ehk esimeses osas võtame vaatluse alla märksõnade olulisuse.
Google AdWords võimaldab Sul panna korraga käima mitu reklaamikampaaniat. Näiteks raamatupidamisteenuse kampaania, kujundusteenuse kampaania jne.
Igale kampaaniale saad luua mitmeid reklaamirühmi. Näiteks raamatupidamise kampaania reklaamirühmadeks võivad olla raamatupidamisteenus ja aastaaruanne. Kujundusteenuse kampaania reklaamirühmadeks on näiteks logo kujundamine, visiitkaardi kujundamine, kujundustöö tellimine jne. Reklaamirühmi loo just nii palju, kui Sinul vajalik on.
Igale reklaamirühmale loo eraldi reklaamid, sõltuvalt reklaamirühma sisust. Mõistlik on luua igale reklaamirühmale mitu reklaami. Seda selleks, et näha, milline toimib paremini. Näiteks raamatupidamisteenuse reklaamirühmas loo mitu erineva sõnastusega reklaami, millega reklaamid raamatupidamisteenuse osutamist, aastaaruande reklaamirühmas aga aastaaruande koostamist.
Reklaamikampaaniate, reklaamirühmade ja reklaamide ülesehitamisel mängivad väga olulist rolli märksõnad. Kuidas sobivaid märksõnu leida, sellest järgnevalt juttu tulebki.
Leia õiged märksõnad!
Kõige olulisem küsimus, millele vastus leida – mida kirjutab inimene otsingusse, kui ta soovib leida infot, mida Sina oma reklaamis pakud. Teisisõnu, milliste märksõnade kaudu jõuab inimene Sinu reklaamini?
Selleks tee märksõna analüüs, mis võtab aega vaid sümboolselt, kuid on oluline eduka reklaami loomise alustala. Esiteks vii läbi ajurünnak ja pane kirja sõnad, mille abil Sina oma teenust/toodet Googlest otsiksid. Kasuta selleks oma sihtrühma keelt ja ole kasutajakeskne (nt prügivedu vs jäätmekäitlus).
Kui pea juba tühi, võta appi Google Autosuggest. S.t kui hakkad Google otsingusse oma märksõna kirjutama, pakub Google Sulle võimalikke vasteid, mida inimesed on kõige rohkem otsinud.
Lisaks leiad otsingu lehe lõppu kerides täiendavaid Sinu päringuga seotud otsinguid. Tee seda kõike incognito browseriga, kuna sel puudub Sinu otsinguajalugu, mistõttu tulemused on tõesemad.
Google AdWords pakub Sulle samuti abi märksõnade leidmisel. Märksõna planeerija leiad mutrivõtme ikooni alt (vt esimest pilti). See jaguneb kaheks. Kui kasutad uute ideede saamiseks märksõna planeerija lahtrit „Uute märksõnade otsimine“, saad vastuseks terve rea erinevaid variatsioone Sinu sisestatud sõna kohta. Kasuta saadud infot inspiratsiooni ammutamiseks ja oma märksõna loendi täiendamiseks.
Kui soovid teada, palju tegelikult selle märksõnaga Google otsinguid tehakse, kasuta Google AdWordsi märksõna planeerija alumist osa, milleks „Märksõnade otsingumahu ja prognooside vaatamine“.
Selleks, et saada võimalikult tõepäraseid tulemusi:
- pane otsingutulemuste periood üleval paremas nurgas paika, eriti, kui pakud hooajalisi tooteid, teenuseid;
- eelarveks kirjuta võimalikult suur summa, mida Google`le maksaksid – see ei pea olema reaalne summa, mida plaanid maksta;
- tee otsinguid märksõna erinevate vormidega (lai, fraasi ja täpne vaste), vt järgmine peatükk.
Nii saad näitamiste suurusjärgu enamvähem paika, kõik numbrid on mingi veaga. Lisaks saad teada konkurentsitiheduse ja umbkaudsed keskmised klikihinnad.
Märksõnu saad lisada ka reklaamikampaania ajal. Kui kampaania käib, näitab Google AdWords Sulle, milliste märksõnadega Sinu reklaami näidati/sellel klikiti. kasuta saadud infot vajadusel oma märksõna loendi täiendamiseks.
Vali välja sobivad märksõnad!
Nüüd on üks tulp täis märksõnu, teine numbreid. Kõrvale jäta kindlasti märksõnad, mille otsitulemuseks on 0. Lisaks numbrite vaatamisele, vaata sõnadele otsa ja otsusta, milliseid märksõnu kasutav inimene on Sinu potentsiaalne klient. Tee vastavad valikud.
Märksõnu valides pea meeles, et mida lühemaid märksõnu Sa kasutad, seda suurem on küll otsingumaht, kuid koos sellega on suurem ka konkurents, mis omakorda viib selle märksõna kasutamise hinna reklaami puhul üles.
Lisaks on aga ühesõnaliste märksõnade puhul konversioonimäär ehk Sinu soovitud tegevuste tegemine otsingutegija poolt madal. Viimane on tingitud eelkõige sellest, et ühesõnaline märksõna ei anna sageli head ettekujutust, mida otsingutegija selle märksõnaga tegelikult leida soovis. Näiteks märksõna “raamatupidamine” on küll suure otsingumahuga, kuid otsja tagamõtet on antud juhul tabada raske, mis tingib ka madala konversioonimäära.
Mida pikemaid märksõnu Sa kasutad (mitmesõnalised fraasid – nt raamatupidamisteenus alustavale ettevõttele, majandusaasta aruande tellimine), seda väiksem on Google poolt kuvatav otsingumaht. Pikemate märksõnade puhul on ka konkurents väiksem, mis tagab reklaami puhul ka madalama kliki hinna.
Teiselt poolt kaasneb pikemate märksõnadega konversioonimäära suurenemine, kuna inimese soov on selgemini tema poolt otsitavas märksõnas nähtav ning kui see ühtib Sinu poolt pakutavaga, ongi tehing lähedal. Seega on kasulik ühesõnalisest märksõnast tekitada asjakohane fraas.
Nagu juba eelpool mainitud, püüa märksõnu valides mõista, miks inimene seda märksõna otsingus kasutab. Mida ta soovib leida? Enamasti soovitakse midagi osta (nt aastaaruande hind, logo tellimine) või leida informatsiooni (nt kuidas koostada aastaaruannet, miks kujundada ettevõttele logo). Esimesed on valmis ostma, teised aga nõus näiteks Sinu meililistiga liituma.
Pane oma märksõna õigesse vormi!
Google AdWords annab võimaluse kasutada märksõna kolmes vormis:
- Lai vaste – märksõna ilma märkideta. Näiteks raamatupidamisteenus. Selle kasutamine võimaldab Sinu märksõnal tulla välja väga laia spektri otsisõnadega. Laia vaste puhul näidatakse Su reklaami tihti ka neile, kes otsivad hoopis täiesti muud infot. Saad oma reklaamile palju näitamisi, kuid vähe klikke, su kvaliteediskoor läheb alla ja kliki hind üles. Seega ei soovita seda kasutada.
- „Fraasi vaste“ – märksõna jutumärkides. Näiteks “raamatupidamisteenus”. Kui inimene sisestab selle fraasi ja mida iganes veel, siis tuleb Su reklaam välja. See võiks olla põhivahend, mida Google AdWordsis reklaamides kasutada. Eriti sobib see alustajale, kuid isegi tipptegijad kasutavad Eestis peamiselt just seda valikut.
- [Täpne vaste] – märksõna nurksulgudes. Näiteks [raamatupidamisteenus]. Sinu reklaam on leitav vaid siis, kui sisestatakse täpne fraas. Välismaal reklaamides, kus konkurents on kordades tihedam kui Eestis, on tegu väga tänuväärse vormiga. Seevastu Eestis kasutades, kaotad täpse vastega kõvasti oma otsingutulemustes.
Lisaks annab Google AdWords võimaluse kasutada negatiivseid märksõnu. Need on sõnad, mille puhul Sinu reklaamid Googles välja ei tule. Näiteks, kui Sina pakud tasulist teenust ja inimesed otsivad antud valdkonnas palju ka tasuta võimalusi, siis kasuta negatiivse märksõnana sõna „tasuta“. Kui Sina pakud teenust vaid Tallinnas, siis saad negatiivsete märksõnadega välistada teised suuremad Eesti linnad, mille kohta päringut tehakse. Sama lugu on sugudega. Kui pakud teenust vaid meestele, välistad märksõnaga naised jne.
Lisaks saad Sa kampaania käigus jälgida, milliste märksõna otsingute puhul Sinu reklaami näidatakse/sellele klikitakse ning jooksvalt negatiivseid märksõnu lisada – neid, millega Sa ei soovi, et Sinu reklaam otsingutes välja tuleb.
Vaata, et Sinu Google AdWords reklaami pealkiri sisaldaks märksõna!
Paku inimesele võimalus leida tema poolt otsitav sõna oma reklaami pealkirjast. See on kindel viis klikkimise tõenäosuse tõstmiseks.
Selleks jaga oma märksõnad temaatilistesse gruppidesse nt grupp 1 raamatupidamisteenus, raamatupidamisteenus alustavale ettevõttele, raamatupidamisteenus väikeettevõttele jne, grupp 2 majandusaasta aruande koostamine, aastaaruande koostamine, aastaaruande hind jne. Igas märksõnagrupis olgu kuni 20 märksõna.
Tulemuseks on rahulolevad inimesed, kes leiavad oma otsingule sobiva vaste, tõuseb klikkimiste arv, mis viib klikihinna alla ja annab parema reklaamipositsiooni. Oluline on mitte kasutada sama märksõna erinevates gruppides korraga – nii konkureerid iseendaga. Aja jooksul saad paremini toimivad märksõnad teistest eraldada ning luua nendega eraldi kampaania.
Igas reklaamigrupis olgu maksimaalselt 3 reklaami, mis omavahel võistlevad. Lase neil kuni nädal vaheldumisi joosta.
Google Adword optimeerib vaikimisi reklaame s.t reklaam, mis toimib paremini, saab rohkem näitamisi. Kui Sina soovid oma reklaamidele anda võrdsed võimalused omavaheliseks mõõduvõtmiseks, siis mine kampaania seadetesse ja vali täiendavad seaded ning reklaami vaheldumise funktsiooni all vali „Ära optimeeri: vahelda reklaame määramata aja vältel“. Nii saad reklaamide tulemuslikkuse osas võrreldavad näitajad.
Oluline on vaadata nii klikke kui ka nende tulemusel tehtavate tehingute arvu. Edukamad reklaamid kopeeri uueks ja tee veel paremaks, kehvemad pane kinni. Nii õpid, mis töötab ja mis mitte. Testi ja optimeeri! Reklaamide optimeerimine on kiireim tee tulemuste parandamiseks!
Kokkuvõtteks
Märksõnade puhul vii läbi märksõnade analüüs, kasuta neid Google Adwords`is õiges vormis ja veendu, et need esinevad kindlasti ka reklaami pealkirjas. Järgmises osas (Google reklaam: juhtnööre edukaks turunduseks OSA 2) vaatame lähemalt, millele tuleks tähelepanu pöörata reklaamteksti koostamisel ja maandumislehe loomisel.
Keda hakkas Google AdWords rohkem huvitama, tasub kindlasti külastada KoduleheKoolitused ja Dreamgrow blogisid – väärt keskkonnad kasuliku info ammutamiseks sh Google AdWords`i kohta.
Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!