Google reklaami loomine

Google AdWords on hea vahend oma toodete ja teenuste reklaamimiseks Google`is. Meie kolmeosalisest postitustesarjast leiad kasulikke juhtnööre kuidas luua edukas Google reklaam. Kui esimeses osas (Google AdWords: juhtnööre edukaks turundamiseks OSA 1) tõime välja märksõnade olulised aspektid, siis käesolevas osas vaatame lähemalt, millele tuleks tähelepanu pöörata reklaamteksti koostamisel ja maandumislehe loomisel.

 

Kirjuta reklaamtekst, millel klikitakse!

Enne reklaamiteksti kirjutamise juurde asumist, vaata, kuidas Sinu konkurendid ennast reklaamivad. Seejärel pane ennast kliendi olukorda ning mõtle läbi, mida tema vajab ja millest lähtuvalt oma otsuse teeb. Näita oma reklaamis seda, mida inimene reklaamis otsib. Pea meeles, et klient teeb otsuse reklaamil klikkida vaid sekundi-kahe jooksul.

Kui need kaks asja on tehtud, siis jõuad kõige kriitilisema osani. Too reklaamtekstis välja oma ettevõtte eelised ja tugevused, mis eristavad Sind konkurentidest ja on kliendi jaoks olulised. Ühesõnaga, miks peaks klient valima Sind, millist kasu pakud? Seejuures on kasulik paista kliendi jaoks usaldusväärne. Viimast aitavad kasvatada erinevad tiitlid, tunnustused, kogemus nt „Aasta ettevõtja 2017“, „20-aastase kogemusega“.

google reklaam

 

Selleks, et panna inimene klikkima Sinu reklaamil, tekita temas uudishimu. Esita oma reklaamis küsimus nt „Soovid, et Sinu raamatupidamisega tegelevad asjatundjad?“, „Kas vajad oma ettevõtte turundamisel abikäsi?“ See aitab inimese Sinuga ühele lainele ja klikkimise tõenäosus kasvab.

Lisaks küsimustele tuleb reklaamile kasuks ka käsklausete kasutamine, millega kutsud inimest üles tegutsema. Nt delegeeri, uuri, muuda, vaata, vaheta jne. Käsklause võib olla nii reklaami põhisõnumiks nt „Delegeeri oma raamatupidamine veebisekretärile!“ kui ka selle lõpetuseks nt „Soovid, et Sinu raamatupidamisega tegelevad asjatundjad? Külasta meid!“ Selge ja konkreetne üleskutse peaks olema iga reklaamteksti kohustuslik osa nt „Vaata lisaks!, Külasta meid!, Tule vaatama!“

Inimestele meeldib konkreetsus. Anna reklaamtekstis konkreetne õpetus nt „3 sammu ettevõtte nähtavuse tõstmiseks sotsiaalmeedias“, „Kujundus valmis vaid loetud tundidega!“.

On sõnu, mis mõjuvad reklaamides ligitõmbavalt ja on neid, mis on mittemidagiütlevad. Esimeste hulka kuuluvad sellised sõnad nagu eripakkumine, eksklusiivne, ainulaadne. Eimidagiütlevateks sõnadeks on sõnad, mida kasutaksid tõenäoliselt kõik Su konkurendid nt kvaliteetne, usaldusväärne, töökas. Keegi ei reklaami ju mittekvaliteetset ja ebausaldusväärset toodet. Lisaks on oluline vältida ka korduvaid sõnu, reklaampind on niigi limiteeritud.

Inimestele meeldivad kingitused. Kui Sul on midagi asjalikku oma tootele või teenusele kõrvale pakkuda, tee seda!

reklaamiteksti koostamine

 

Enne, kui Sinu Google reklaam avaldatakse, peab Google selle heaks kiitma. Sinu reklaam jääb heaks kiitmata, kui see sisaldab näiteks autoriõigustega kaitstud teksti, kui kõik sõnad tekstis on suurte tähtedega või sisaldab tekst väga palju hüüumärke. Samuti ei tule kasuks, kui väidad oma reklaamis, et oled parim või kutsud klikkima („Vaata lisaks!“ läheb läbi).

 

Kasuta reklaamilaiendeid!

Googe AdWords võimaldab Sul panna oma reklaamile kaks pealkirja kumbki 30 tähemärki pikad ning reklaamiteksti, mille pikkuseks on 80 tähemärki. Kokku tuleb sel juhul reklaami pikkuseks ca 4 rida.

Selleks, et teha oma Google reklaam nähtavamaks, muuda see suuremaks, kasutades reklaamilaiendeid. Lisaks reklaampinna suurendamisele, annavad reklaamilaiendid Sulle täiendava võimaluse inimest veenda Sinu reklaamil klikkima.

Lisa oma reklaamile mitmeid saidilingi laiendeid. Näiteks alloleva näite puhul kontakt, avaleht, hinnad, meist, mis viivad veebilehe vastavale alamlehele. 

Kasuta tähelepanulaiendeid oma ettevõtte rohkem esile toomiseks nt „Tasuta tarne!“. Struktureeritud sisulõigete laiend aitab esile tuua toote ja teenuse konkreetseid aspekte. Antud juhul on välja toodud teenused: igapäeva raamatupidamine, aastaaruande koostamine jms.

 

Google AdWords reklaamilaiendid

 

Veel on võimalik kasutada laiendeid, mis lasevad inimestel Sulle reklaamile klikkides koheselt helistada, kirjutada või siis rakendusi alla laadida. Laiendis saad kuvada oma ettevõtte lahtiolekuajad ja asukoha, toodete ja teenuste hindasid, teavet soodusmüükide ja pakkumiste kohta jms.

Võta kasutusele just Sinu toote/teenuse reklaamimisele enim kaasa aitavad laiendid. Nii paistad konkurentide hulgast paremini silma ja äratad inimestes rohkem huvi.

 

Suuna Google reklaam õigele lehele!

Kui inimene klikib Sinu reklaamil, peab ta jõudma just sellele lehele, millest reklaam räägib. Olgu selleks Sinu toote/teenuse vaheleht või spetsiaalselt loodud kampaanialeht e maandumisleht. Kindlasti väldi seda, et Sinu reklaam viib külastaja Sinu avalehele. Reklaam, maandumislehe tiitel, pealkiri ja sisu peab kindlasti sisaldama otsitavat märksõna nt raamatupidamisteenus. 

 

raamatupidamisteenus väikeettevõttele maandumisleht

Loo tulemust toov maandumisleht!

Maandumisleht loo eesmärgiga panna külastaja tegema järgmist sammu. Seda on lihtsam teha, kui oled loonud eraldi kampaanialehe, mis keskendub ühele pakkumisele korraga.

Maandumislehel too kindlasti välja toote/teenuse pilt, tootest/teenusest saadav emotsionaalne kasu kliendile ja üleskutse tegevusele. Kasuks tuleb ka seniste klientide tagasiside ja tegelemine põhjustega, mis takistavad külastajal Sinu soovitud tegevuse tegemist. Ideaalne oleks, kui maandumislehel on olemas vaid üks taustast eristuv nupp või link, millel vajutades, teeb külastaja sinu soovitud tegevuse (sooritab ostu, saadab päringu vms). Liigsed lingid võivad Su külastaja müügiprotsessist välja viia.

Kui vähegi võimalik, siis “above the fold” ehk enne kerimist peaks olema kõige tähtsam info ning võimalik sooritada soovitud tegevus. Nt emaili sisestamine. See suurendab konversiooni. Lisainfo tuleks peale kerimist.

Seega katseta ja optimeeri lisaks märksõnadele ja reklaamtekstile ka lehte, kuhu Sinu Google reklaam külastaja kutsub.

 

Püüdle kõrgema kvaliteediskoori poole!

Kui teed Google AdWords`is reklaami, jälgib Google hoolega, milliseid märksõnu Sa kasutad, millist reklaami Sa teed ja milline on maandumisleht. Kui Google arvab, et see kõik vastab kliendi soovile, annab ta Sulle kõrge kvaliteediskoori. Võimalik on saada kümme kümnest. Kõrgem kvaliteediskoor parandab Sinu reklaami positsiooni otsitulemustes ja alandab klikihinda.

Kvaliteediskoori arvutamisel on kõige määravamaks Sinu reklaamil klikkimise protsent. See peaks olema kindlasti vähemalt 2,5-3%. Oluline on ka reklaami seos märksõnadega ning maandumislehe vastavus reklaamile. S.t kasuta samu märksõnu nii reklaamis kui ka maandumislehel. Näiteks kui reklaam sisaldab märksõna “Raamatupidamisteenus”, siis kasuta seda ka maandumislehel nii pealkirjas kui ka sisus.

Seega kõrgema klikkimise protsendiga reklaamide loomine on kiireim tee paremate tulemusteni. Samuti on oluline märksõnade, reklaami ja maandumislehe omavaheline korrelatsioon.

Veel peab Google lugu korrast. S.t tee iga tootekategooria kohta oma kampaania, loo iga olulisema märksõna kohta eraldi reklaamigrupp. See võimaldab tõsta oma kvaliteediskoori.

Oma märksõnade kvaliteediskoori näed Sa käiku läinud kampaania märksõnade alajaotuses. Vali märksõna, mille kvaliteediskoori soovid näha ja vii kursor tulba „Olek“ peale.

kvaliteediskoor reklaamimine Googles

Hoides kursorit vastava mäkrsõna oleku veeru peale, ilmub järgmine aken. Sealt näed konkreetse märksõna kvaliteediskoori. See on ajas muutuv.

märksõna kvaliteediskoor

 

Kokkuvõtteks

Kasuta reklaamteksti kirjutamisel klikkimise tõenäosust suurendavaid juhtnööre ja pane enda heaks tööle reklaamilaiendid. Veendu, et reklaamil klikkides jõuaks inimene konkreetsele maandumislehele mitte Sinu ettevõtte avalehele. Seejuures pea meeles, et maandumislehe eesmärgiks on panna külastaja tegema järgmist sammu.

Oluline on püüelda kõrge kvaliteediskoori poole, mis parandab Sinu reklaami positsiooni otsitulemustes ja alandab klikihinda. Sellele aitab kaasa, kui märksõnad, reklaam ja maandumisleht omavahel hästi suhestuvad ja reklaamtekst on klikkima kutsuv.

Viimases osas vaatame, millele kampaania seadistamisel veel tähelepanu pöörata ja kuidas kampaania tulemuste mõõtmine käib.

 

Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!