Kujundustöö tähtsust ettevõtte esmamuljele ei tasu alahinnata. Nii logo kui ka visiitkaart täidavad Sinu ettevõttes esindusfunktsiooni. Kuidas tagada, et nad tuleksid selle ülesandega parimal võimalikult moel toime? Järgnevalt tulebki juttu, kuidas luua logo ja visiitkaart, mis teeksid oma tööd hästi!
Logo kujundamine
Ettevõtte logo on küll pisike, kuid selle jõud on suur. Sageli on logo see, mis inimesele esimesena silma jääb ja loob esmase ettekujutuse ettevõttest. See on nii sellepärast, et logo on visuaal ja visuaal köidab tähelepanu rohkem kui näiteks seda ümbritsev tekst. Ja nagu me kõik teame, on esmamulje määrava tähtsusega. Millist emotsiooni soovid, et Sinu ettevõtte logo inimestes tekitaks?
Iga logo on ainulaadne, andes ettevõttele visuaalse identiteedi. Kujundajatena püüdleme selle poole, et luua kujundustöö ehk logo, mis oleks:
– visuaalselt köitev ja tõmbaks tähelepanu;
– omanäoline ja eristuks teistest;
– arusaadav ja lihtsasti loetav;
– asjakohane, peegeldades ettevõtte olemust ja edastades soovitud sõnumit;
– meeldejääv ja tarbijate poolt kergesti äratuntav.
Kuldreegel on see, et visuaal peaks jääma võimalikult lihtsaks ja vältida tuleks liigseid detaile.
Ettevõtte olemust on logo kujundamisel võimalik edasi anda asjakohaste kujunditega. Näiteks lusikas viitab söögikohale, kellu ehitustöödele jms. Kas ka Sinu ettevõtte tegevust saab mingi kujundiga kokku võtta?
Edukas kujundustöö vajab sisendina Sinu poolseid mõtteid, ideid ja visiooni. Enne logo kujunduse tellimist võta aega ja mõtle alljärgnevatele küsimustele. Nii oled valmis edastama kujundajale palju väärtuslikku infot, mis on atraktiivse ja omanäolise kujundustöö valmimise eelduseks.
- Kas soovid, et logo sisaldaks ettevõtte nime, tunnuslauset või ettevõtet iseloomustavat kujundit?
- On Sul kindlaid värvieelistusi?
- Millist mõtet Soovid logoga edasi anda?
- Millised nimisõnad ja omadussõnad iseloomustavad Sinu ettevõtte tegevust, olemust?
- Kes on Su sihtrühm, milline visuaal neid köidaks?
- Kuhu soovid ettevõttega jõuda, millised on tulevikuplaanid?
- Kus soovid logo kasutama hakata (kodulehel, visiitkaartidel jms)?
- Millised on Sinu konkurentide logod, mille poolest soovid neist eristuda?
Eeltoodud küsimustele vastamine aitab Sul luua visiooni oma ettevõtte võimalikust logost. Edasi on juba kujundaja see, kelle käe all koostöös Sinuga sünnib ettevõtet iseloomustav visuaal.
Visiitkaardi kujundamine ja kasutus
Kui ettevõtte logo valmis, on aeg asuda visiitkaardi kallale. Kuigi oleme jõudnud digiajastusse, ei ole visiitkaardid minetanud oma väärtust. Otsesuhtluses on visiitkaart siiani kõige efektiivsem eneseturunduse tööriist. Kohtudes potentsiaalse äripartneriga, jätad endast tõsiseltvõetava mulje, kui jagad oma visiitkaarti. Ja mitte igasugust kaarti, vaid sellist, mis on omanäoline, kvaliteetsest materjalist ja mida on uhke ära anda.
Seejuures on kujundusel omaette väärtus, kuna visiitkaart on ju meeldetuletus Sinu ettevõttest. Kujunduse valikul lähtu ettevõtte visuaalsest identiteedist, mis kannab endas Sinu sõnumit. Püüa kujundustöö lõpptulemus jätta võimalikult lihtne. Lisaks võiks kasutada ettevõttele omaseid värve.
Visiitkaart olgu piisavalt informatiivne. Kaardil esitatava info valikul lähtu sellest, milleks Sa visiitkaarti vajad. Enamasti on visiitkaardi eesmärgiks anda edasi info selle kohta, kes Sa oled, mida pakud ja kuidas Sinuga ühendust võtta. Kui Sinu teenuse/toote müügil on oluline ka Sinu isik, lisa visiitkaardile kindlasti ka foto.
Seejuures jälgi, et info oleks kergesti arusaadav ja vigadeta. Ametinimetused ja lühendid kirjuta väikese algustähega, sealjuures lühendid on punktita (nt tel, mob). Ära kasuta sõnade e-post, telefon, koduleht järel koolonit, kuna tegu ei ole loeteluga. Ühel real paikneva aadressi osade vahel kasuta koma, erineval real paiknevate puhul aga mitte.
Mõned mõtted visiitkaardi kasutamisest. Kui võtad osa konverentsidest, seminaridest, hoia visiitkaardid lähedal. Visiitkaardi jagamiseks on kolm võimalust. Esimene võimalus on jagada seda vestluse algul, ennast tutvustades. Teine võimalus on jagada kaarte vestluse kestel, kui oled jõudnud järeldusele, et tegu võib olla potentsiaalse äripartneriga. Kolmas võimalus anda vastaspoolele kaart üle vestluse lõpus, sooviga vestlust teinekord jätkata.
Kaart ulata inimesele nii, et selle tekstipool oleks pealpool. Visiitkaarti vastu võttes, pühenda viiv, et vaatada kaardil olevat infot, misjärel täna kaardi andjat.
Jäta Sinagi endast hea esmamulje!
Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!