virtuaalassistent

Ettevõtjad eriti just mikro- ja väikeettevõtjad on väga võimekad inimesed, kes on sageli oma ettevõttes mitmes erinevas ametis korraga. Väikese ettevõtte juhina tuleb Sul igapäevaselt kümneid ja kümneid töid ära teha, enne kui saad päeva lõppenuks lugeda – alates raamatupidamisest ja e-kirjadega tegelemisest kuni sotsiaalmeedia halduse ja turunduseni välja, rääkimata ettevõtte põhitegevusest.

Selline toimetamine on vajalik ja möödapääsmatu just ettevõtte algusjärgus, kuid aja möödudes võib teen-ise-kõike tegutsemine hakata ettevõtte arengut ja kasvu pidurdama. Toimetad ja toimetad, kuid ettevõttele seatud eesmärgid püsivad ikka veel väga kaugel.

Selleks, et kasutada oma aega efektiivsemalt ja olla produktiivsem, alusta sellest, et vasta enda jaoks ausalt alljärgnevatele küsimustele, mis käivad tegevuste kohta, mida Sa oma ettevõttes igapäevaselt teed.

 

1. Mida Sulle ei meeldi teha?

Siia kuuluvad need asjad, mida Sa iga päev teed või siis aegajalt, kuid mille tegemist Sa ei naudi. Sageli on just rutiinsed tegevused need, mis kaotavad kiiresti oma võlu. Näiteks oma kodulehel oleva info uuendamine, optimeerides seda samal ajal otsingumootoritele. Samuti blogipostituste kirjutamine, toimetamine, optimeerimine ja jagamine, sotsiaalmeedia haldus, uudiskirjade saatmine jms.

 

2. Mida Sa eriti hästi ei oska teha?

Siin all pean ma silmas tegevusi, mis vajavad spetsiifilisi teadmisi ja oskusi, kuid mis Sinul puuduvad või on vähesed. Mõned näited..

  • Oma potentsiaalsetele klientidele silma jäämiseks vajab ettevõte visuaalset identiteeti – siin tuleb appi kogenud kujundaja.
  • Samuti ei saa ükski ettevõte läbi ilma raamatupidamiseta, olgu selleks igapäevane raamatupidamine või siis kord aastas majandusaasta aruande koostamine.

 

3. Mida Sa tegelikult ei peaks tegema?

Need on sellised tööd, millega saab hakkama praktiliselt igaüks. Näiteks e-kirjadele vastamine, andmete sisestamine, infootsingu läbiviimine, müügiarvete koostamine ja väljastamine, hinnapäringute ja -pakkumiste tegemine, suhtlus klientide ja tarnijatega, kalendri haldamine jms. Tegemist on küll lihtsate töödega, kuid nendega tegelemine võtab aega. See viimane on aga piiratud ressurss.

 

4. .. ja viimane küsimus

Kui oled neile kolmele küsimusele vastused leidnud, vajab vastamist kõige olulisem küsimus: millele Sa ettevõtjana tegelikult keskenduma peaksid, et oma eesmärke saavutada? Selleks võib olla uute koostööpartnerite kaasamine, lisarahastuse leidmine, ettevõtte tegevuse laiendamine, uute toodete ja teenuste väljatöötamine jms sõltuvalt ettevõtte tegevusalast ja arengujärgust.

Selleks, et oma ettevõtet edasiviivaid tegevusi tegema asuda, tuleb Sul anda osa ülesandeid teistele teha. Esmajärjekorras muidugi need, kus Sul jääb vajaka spetsiifilistest teadmistest ja oskustest, aga kindlasti ka need, mida Sina juhina tegelikult tegema ei peaks, kuna Sinu aeg on lihtsalt liiga väärtuslik selleks. Ja kui võimalik, siis muidugi ka need tegevused, mida Sulle lihtsalt ei meeldi teha.

 

Aga kellele delegeerida?

Järjest enam on ka Eesti levinud virtuaalse assistendi teenus. Virtuaalassistent on iseseisev ettevõtja, kes pakub interneti vahendusel teistele ettevõtetele tugiteenuseid. Teenus sobib Sinule, kui Sul puudub vajadus täiskohaga töötaja järgi ja töö on tehtav interneti vahendusel ehk siis see ei nõua füüsilist kohalolekut Sinu kontoris. Võimalik on kaasata virtuaalassistent ka projektipõhiselt või hooajaliselt. Sageli ei vajatagi täiskohaga assistenti, vaid tööd on vaid nt paari tunni jagu päevas – lahenduseks on palgata virtuaalassistent.

 

virtuaalne assistent

 

Tasuda tuleb vaid tehtud töötundide eest ja seda töökoha loomisega kaasnevaid kulusid kandmata. Ära jäävad sellised kulud nagu värbamine, tööruumid, töövahendid, koolitused, tööjõumaksud, töötuskindlustusmaksed, haigusrahad jms.

Töid, mida virtuaalsele assisendile delegeerida on erinevaid. Virtuaalne assistent lepib Sulle kohtumised kokku, haldab Sinu kalendrit, broneerib lennupiletid, vastab Sinu e-mailidele, korraldab dokumendiringluse, koostab (uudis)kirju, vormistab dokumente, teeb hinnapäringuid ja -pakkumisi, suhtleb klientide ja tarnijatega, sisestab andmeid, teeb uurimistööd ja kogub netiavarustest Sulle vajalikku infot, tegeleb raamatupidamisega, teeb vajalikud kujundustööd, turundab, haldab sotsiaalmeedia kanaleid, uuendab ja optimeerib kodulehte ja blogipostitusi jms.

 

Kokkuvõtteks

Kui oled isegi teen-kõike-ise ettevõtja, kes liigub küll oma eesmärkide suunas, kuid tahaks kiiremini, siis võta korraks aeg maha ja vasta neljale lihtsale küsimusele. Seejärel saad astuda juba järgmisi samme, et viia oma ettevõte uuele tasemele.

Ka veebisekretär on alguse saanud virtuaalassistendist, pakkudes raamatupidamise teenust. Võta julgelt ühendust!

Head delegeerimist!

 

Kui said siit häid mõtteid, siis ole hea ja palun jaga neid ka teistega!

 

Saa värsked blogipostitused oma e-mailile ja kingituseks juurdepääs e-raamatutele!