sotsiaalmeedia turundus

Sotsiaalmeedia on võimas tööriist, millega oma ettevõtte tuntust tõsta, järgijaskonda suurendada ja klientidega suhelda. Sellest tulenevalt on sotsiaalmeedia kasutamine ettevõtete seas järjest kasvanud. Järgnevalt olen välja toonud suurimad vead, mida vältida ja lahendused, mida rakendada, et olla ettevõtjana sotsiaalmeedias edukas.

 

1. Ettevõtjal on liiga palju sotsiaalmeedia kontosid!

On tavaline, et ettevõttel on kontod kõikvõimalikes sotsiaalmeedia kanalites – Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Snapchat, Google+, YouTube jne. See tähendab, et ettevõtja tähelepanu on hajutatud korraga paljude kontode vahel. See ei pruugi olla aga efektiivne!

Lahendus: keskendu sotsiaalmeedia kanalitele, kus on Sinu potentsiaalsed kliendid!

Alusta kuni kahe sotsiaalmeedia kanaliga! Ole mureta, Sa jõuad hiljem teha veel kontosid, kui vajadus tekib. Tänapäeval on üheks kindlamaks valikuks Facebook, kuid mida ja kas valida lisaks? Oluline on defineerida oma sihtgrupp ja teha kindlaks, millises sotsiaalmeedia kanalis Sinu potentsiaalsed kliendid oma aega lisaks Facebookile veedavad. Kui selline kanal on olemas, kasuta seda lisaks.

 

2. Ettevõtja annab liiga vara alla!

Ettevõttele sotsiaalmeedia konto tegemine, usinalt sisu loomine ja jagamine lõppeb ettevõtja jaoks sageli pettumusega. Miks? Sellepärast, et soovitud tulemus jääb saavutamata. Mõni soovib kiiret müüginumbrite kasvu, teine järgijaskonna suurenemist, kolmas brändi tuntuse tõusu. Õhin väheneb, postitused harvenevad kuni lõpuks üldse lõppevad.

Lahendus: anna oma ettevõttele aega ennast tõestada!

Märksõna, mis iseloomustab sotsiaalmeediat kui ettevõtte turunduskanalit on „kannatlikkus“. Ettevõttele sotsiaalmeedias lehe loomine ei too endaga kaasa kohest müüginumbrite kasvu. Sellest ei maksa heituda ega asju kokku pakkima hakata. Tuleb olla kannatlik ning anda aega oma potentsiaalsetele klientidele Sinu ettevõttega tutvumiseks ja usalduse kasvatamiseks.

 

sotsiaalmeedia vajab aega

 

Lõpptulemusena on kulutatud aeg seda väärt – Sinu ettevõtte tuntus, usaldusväärsus ja järgijaskond kasvab, mis omakorda kajastub müüginumbrites. Seega ei tasu sotsiaalmeediat maha kanda, kui juba esimestel nädalatel/kuudel tulemusi ei näe. Varu kannatust ja ole järjekindel!

 

3. Ettevõtja tegutseb konkreetse sotsiaalmeedia plaanita!

Sageli unustab ettevõtja oma tegutsemistuhinas ära, et eduka äri alustalaks on hästi koostatud plaan s.h sotsiaalmeedia plaan. Plaanil on oluline osa järjepidevuse tekkel ja loogilise sisu loomisel.

Lahendus: loo oma ettevõttele sotsiaalmeedia plaan!

Olles valinud sotsiaalmeedia kanali, mille kaudu oma ettevõtet turundada, koosta sisu plaan. Too selles välja, millal Sa postitad ja mida Sa jagad. Püüa luua ja jagada sisu, mis on Sinu klientuurile kasulik ja sobilik ning haakub ettevõtte poolt pakutavate teenuste ja toodetega. Otsusta, palju aega Sa oma päevast sotsiaalmeediale kulutad.

 

4. Ettevõtja ei lähtu oma tegevuses faktipõhistest andmetest!

Tüüpiline ettevõtja ei süvene statistikasse. Tegutsetakse oma kõhutunde pealt. See loob olukorra, kus ettevõtjal puuduvad objektiivsed algandmed, mille analüüsi tulemusena oma senise tulemuse osas järeldusi teha ja ettevõtte arenguks olulisi samme astuda.

Lahendus: tee uurimistööd!

Selleks analüüsi oma tegevust. Näiteks, kui oled Facebook`is oma ettevõttele konto loomisel kasutanud Facebook Business Manageri, on Sinu kasutuses hulk väärtuslikku statistikat. Saad sealt teada päevade/tundide kaupa, kui palju Sinu ettevõtte lehel on külastajaid olnud, paljudeni Sinu postitused on jõudnud, millised on olnud populaarseimad postitused, palju on olnud jagamisi ja meeldimisi ning muid reaktsioone. Lisaks leiad sealt infot oma järgijaskonna soo ja vanuse jaotuse ning asukoha kohta.

 

sotsiaalmeedia uurimistöö

 

Kasuta statistilisi andmeid ära edaspidiste postituste teemade valikul, postitamise aja määramisel, sihtgrupi määratlemisel ja muul enda ettevõtmisele kasulikul moel.

 

Kokkuvõtteks

Selleks, et Sinu ettevõtet saadaks sotsiaalmeedias edu:

  • keskendu sotsiaalmeedia kanalitele, kus on Sinu potentsiaalsed kliendid;
  • ole kannatlik ja anna oma ettevõttele aega ennast tõestada;
  • pane paika plaan, mida ja millal Sa postitad;
  • kasuta oma ettevõtte sotsiaalmeedia tegevuste planeerimisel statistilisi andmeid.

Edu sotsiaalmeedias!

 

Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!

 

Saa värsked blogipostitused oma e-mailile ja kingituseks juurdepääs e-raamatutele!