Meie kolmeosalisest postitustesarjast leiad kasulikke juhtnööre, et muuta oma toodete ja teenuste reklaamimine Googles edukaks. Esimeses osas (Google AdWords: juhtnööre edukaks turundamiseks OSA 1) tõime välja märksõnade olulised aspektid. Postitussarja teises osas (Google reklaam: juhtnööre edukaks turunduseks OSA 2) vaatasime lähemalt, millele tuleks tähelepanu pöörata reklaamteksti koostamisel ja maandumislehe loomisel. Seekordne osa keskendub kampaania seadistamisele ja tulemuste mõõtmisele.
Seadista oma kampaania targalt!
Pööra oma kampaania seadistustele piisavalt tähelepanu, kuna sellest sõltub otseselt reklaami hind.
Mõned mõtted, mida võiksid oma kampaania seadistamisel silmas pidada:
- Võrkude valikul eelista vaid otsinguvõrgustikku. Display-võrgustik (veebilehed, mis kuvavad AdWordsi reklaame) jäta tulevikuks või tee nendele eraldi kampaania. Nii on lihtsam oma kampaania tulemuslikkust mõõta!
- Jälgi, et kampaania keel ühtiks märksõnade ja maandumislehe keelega. Eestis reklaami tehes on okei, kui keelteks on eesti, vene ja inglise.
- Eelarve juures pane paika päevaeelarve. Lisaks on seal võimalik valida reklaamide edastusmeetod. Vaikimisi on valitud „standard“, mis näitab Sinu reklaame päeva jooksul. Valides „kiirendatud“, näidatakse Sinu reklaame otsijatele võimalikult kiiresti. Nii saad näha kiiremini, milline reklaam toimib, milline mitte.
- Pakkumise juures saad Google automaatselt tekkiva kliki hinna asemel määrata ise hinna. Selleks vali „Kasutaja määratud CPC“. Nii saad ise otsustada, palju soovid ühe kliki eest iga sõna puhul eraldi maksta. See võimaldab säästa raha, kuna mõistad sõnadest saadavat kasu oma ärile paremini kui arvuti algoritm. Kõrgem klikihind parandab Sinu reklaami positsiooni otsitulemustes. Millisele positsioonile oma reklaamiga jääd, oleneb antud märksõna konkurentsitihedusest, Sinu konkurentide poolt makstavast klikihinnast ja kvaliteediskoorist.
- Kasuta dünaamilisi otsingureklaame, kui Sul on hästi arendatud veebisait või suur kaubavalik. See reklaamitüüp kasutab reklaamide sihtimiseks Sinu veebisaiti ja aitab täita lünki, mis võivad esineda märksõnapõhistes kampaaniates. Loe selle kohta kindlasti lähemalt, enne kui kasutama hakkad.
Aja jooksul jälgi, millised nädalapäevad Sulle tehinguid toovad, millised mitte ning tee vajalikud muudatused seadistustes. Sama lugu on seadmetega, mille vahendusel inimesed reklaame näevad. Kui näed, et tehingud tulevad eelkõige arvuti kasutajate poolt, on mõistlik mobiilis kuvamine kinni keerata.
Kontrolli kindlasti ka seda, kas kliki hinna alandamine mõjutab Sinu reklaami näitamise positsiooni.
Pane paika eelarve!
Enne eelarve juurde minemist mõtle läbi, mis on Sinu eesmärk? Mida Sa soovid kampaaniaga saavutada? Nt viid läbi kuni kuuajalise kampaania eesmärgiga suurendada oma müüki 100 ühiku võrra. Vali kindlasti eesmärk, mis on realistlik ja lähtu seejuures oma eelarve võimalustest!
Google Adwords`is reklaamimisel saad Sa ise määrata, milline on sinu päevaeelarve ja millal kampaania lõpeb. Seega maksmise hetke saabumisel ei tohiks summa tulla Sulle üllatusena. Milline eelarve siis valida? See kõik oleneb sellest, palju Sa oled nõus ühe kliendi eest maksma.
Levinud eelarve arvutamise näide on järgmine. Kui Sa oled nõus ühe päringu eest Sinu kodulehel maksma 10 eurot, siis eelarve arvutus näeb välja selline:
- kuna Sinu veebilehel on päringu tegemise protsent nt 5% (5 inimest sajast teeb päringu), siis ühe päringu saamiseks on lehele vaja tuua 20 inimest = 20 klikki;
- jaga 10 eurot klikkide arvuga ja saad kliki hinna 10/20 – 50 senti;
- vaata, palju Sinu märksõnadega päevas otsinguid tehakse ja korruta otsingute arv kliki hinnaga ning saadki päeva eelarve.
Selliselt arvutades saad Sa aimu võimaliku eelarve suurusest, kuid päevaeelarve valikul lähtu eelkõige rahasummast, et reklaamimine Googles ei viiks Sind pankrott. Alusta kindlasti väikeste summadega, et maksta võimalikult väikest kooliraha. Näiteks päevaeelarve kuni 5 eurot nädal aega ei too Sulle küll suurt nähtavust, kuid esimeste kampaaniate loomisel on piisav, et süsteemi tundma õppida, katsetada ja optimeerida.
Mõõda tegelikke tehinguid!
Google AdWords näitab Sulle, kui suur on Su reklaami levik ja palju sellel on klikitud. Sinu eesmärgiks on ju, et reklaamimine Googles aitaks kasvatada müüki, saada Sinu kodulehele liiklust, suurendada päringute arvu, laiendada meililistiga liitujate hulka vms. Selleks, et näha, palju üks või teine reklaam Sinu eesmärki on täitnud, ühenda Google Adwordsi konto Google Analyticsi omaga.
Selleks vali Google AdWordsi lehel üleval paremal kruvikeeraja ikoonil klõpsates „Seadistamine“, „Lingitud kontod“, „Google`i analüütika“, „Üksikasjad“.
Nii seod kokku Google Analyticsi Google AdWordsiga ja saad vaadata, mida inimesed Sinu veebilehel konkreetsete märksõnadega tegid. Kui näed, et mõne märksõnaga inimesed küll tulevad Su lehele, kuid lähevad ka kohe ära, optimeeri seda märksõna või keera üldse kinni.
Selleks, et teada saada, palju Sul reklaamiraha ühe tehingu saamiseks kulub, on oluline seadistada Google Analytics`is goal`id e tegevused, mida Sa soovid, et klient Sinu lehel teeb nt ostu sooritamine, päringuvormi täitmine, meililistiga liitumine. Nii saad kvaliteetsemat infot oma kampaania tulemuslikkuse kohta ning on lihtsam otsustada, kas reklaamile kuluv ja müügist saadud raha on omavahel Sinu jaoks sobivas vahekorras.
Lisaks Google Analyticsile, seo oma Google AdWords`i konto kokku ka Search Console`iga, kasutades ülaltoodud juhiseid.
See võimaldab Sul näha, kuidas Sinu orgaaniline otsingutes väljatulemise tulemus ja reklaamid koos töötavad. Nii saad lihtsamini otsustada, millistel juhtudel on reklaami näitamine hädavajalik, millal aga piisab orgaanilisest tulemusest. Kui Sinu koduleht tuleb mingi märksõnaga orgaaniliselt kenasti välja, siis sellele reklaami teha ei ole vaja. Reklaamides kasuta Sulle olulisi märksõnu, mis orgaaniliselt väga hästi ei tööta.
Kokkuvõtteks
Reklaamimine Googles on lihtne, kui pidada meeles oluline. Märksõnade puhul vii läbi märksõnade analüüs, kasuta neid Google Adwords`is õiges vormis ning veendu, et need esinevad kindlasti ka reklaami pealkirjas. Kasuta reklaamteksti kirjutamisel klikkimise tõenäosust suurendavaid juhtnööre ja pane enda heaks tööle reklaamilaiendid. Veendu, et reklaamil klikkides jõuaks inimene konkreetsele maandumislehele mitte Sinu ettevõtte avalehele. Seejuures pea meeles, et maandumislehe eesmärgiks on panna külastaja tegema järgmist sammu.
Oluline on püüelda kõrge kvaliteediskoori poole, mis parandab Sinu reklaami positsiooni otsitulemustes ja alandab klikihinda. Sellele aitab kaasa, kui märksõnad, reklaam ja maandumisleht omavahel hästi suhestuvad ja reklaamtekst on klikkima kutsuv. Pööra tähelepanu oma kampaania seadistamisele sh määra päevaeelarve, sea ise kliki hind. Aegajalt vaata seadistused üle ja kohenda vastavalt olukorrale.
Reklaamimine Googles aitab Sul leida uusi kliente, kuid seda vaid juhul, kui Sa testid ja optimeerid oma reklaame. Ühe kampaania optimeerimine võtab sageli aega kuu ja rohkem. Seega varu kannatust! Oluliselt annab reklaami tulemuslikkuse hindamisele kaasa, kui Sa mõõdad saadud tehinguid.
Edu võti on see, kui Sinu märksõnad, reklaam ja maandumisleht on seotud tihedalt nii üksteisega kui ka kliendi ootustega. Vaata, mida teevad Sinu konkurendid ja tee ise paremini! Seda nii reklaamteksti kui maandumislehe osas. Edu optimeerimisel ja tulemuslikkuse mõõtmisel!
Kasulikku infot leiad lisaks Google tasuta AdWords`i koolitusest.
Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!