Stiiliraamat ehk CVI (corporate visual identity) ei ole vajalik vaid suurfirmadele – see on kasulik kõigile ettevõtetele. Eelkõige tuleb stiiliraamatu kasu välja siis, kui ettevõtte sümboolikat on vaja esitada erinevatel taustadel ja meediumitel. Valed värvikombinatsioonid, mõõdud ja paigutus võivad ettevõtte visuaali muuta tundmatuseni.
Stiiliraamat koostatakse just sellepärast, et säilitada ettevõtte visuaali algupära, tagada selle kasutus erinevateks vajadusteks ja kindlustada ettevõtte äratuntavus. Stiiliraamat aitab ettevõttel teistest eristuda ja anda edasi oma sõnumit. Lisaks hoiab stiiliraamat kokku aega – uue esindusmaterjali tellimiseks on algandmed juba välja töötatud!
Stiiliraamat on dokument, kuhu pannakse kirja kõik ettevõtte visuaalse identiteedi parameetrid. Selles kirjeldatakse näiteks logo põhilised parameetrid:
- värvid – põhivärvid koos toetavate sekundaarvärvidega,
- font ja selle suurused,
- proportsioonid – vältimaks väljavenitatud logo,
- suurus – tuuakse välja ka kõige väiksem suurus, millena logo võib esitada,
- paigutus – näiteks kas logo võib paigutada diagonaalis või vertikaalis,
- kaitseala – kui palju vaba ruumi logo ümber peab jääma,
- kombineerimine – kas logo kasutatakse koos teiste kujunduselementide (ringikesed, kastid jms) ja sümbolitega jms,
- kasutamine – erinevatel turundusmaterjalidel (firmakingitused, dokumendiblanketid jms), aga ka see, kuidas logo kasutada ei tohi.
Stiiliraamatu näol on tegemist detailse ja praktilise kasutusjuhendiga, mis tagab, et igat visuaalset elementi kasutatakse järjepidevalt ühesuguselt. Stiiliraamatu alusel saab kujundaja ettevõtte ühtsest tunnusgraafikast lähtuvalt luua kiirelt ja mugavalt erinevate esindusmaterjalide tarbeks kujundusfailid. Ja sealt edasi valmistooteni (näiteks erinevad trükised) on juba väike samm.
Igale ettevõttele tuleb kasuks, kui tal on äratuntav visuaalne nägu. Stiiliraamat tulebki siin kohal appi, luues ettevõttele edaspidiste kujundustööde tarbeks ühtse visuaalse stiili.
Kindlasti mõtle enne stiiliraamatu tellimist põhjalikult läbi, millistel esindusmaterjalidel (visiitkaart, dokumendimallid, ümbrikud jms) Sa ettevõtte tunnusgraafikat kasutama hakkad ja anna sellest meile teada! Nii loome stiiliraamatusse just Sinu ettevõtte jaoks oluliste esindusmaterjalide näidised.
Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!