Soovid saada vastuseid järgmistele küsimustele… Milliste märksõnadega Sinu veebileht Google´i otsingus välja tuleb? Kui palju Google Sinu veebilehte otsingutulemustes näitab? Mitmendana Google veebilehte otsingutulemustes kuvab? Kui palju Sinu veebilehel seejärel klikitakse? Vastused annab Sulle Google Search Console.
Google Search Console
Google Search Console on Google´i poolt loodud tasuta abivahend, mille raportid võimaldavad hinnata, kuidas Sinu veebileht on Google´i otsingumootoris leitav. Sealhulgas võimaldab see jälgida Sul oma kodulehe seisundit, tuvastada selles esinevaid probleeme ja neid ka koheselt lahendada. See annab Sulle väga hea sisendi oma lehe optimeerimisel. Nii muutub Sinu veebileht kasutajasõbralikumaks ja asetub ka aja jooksul Google´i otsingutulemustes kõrgemale positsioonile.
Kuidas Google Search Console oma lehe jaoks ära seadistada, vaata siit!
Performance raport
Milliste märksõnadega Sinu leht Google´i otsingus välja tuleb? Vastuse sellele küsimusele annab Google Search Console raport Performance. Nii saad ülevaate märksõnadest, mis toovad Sinu lehele enim inimesi. Samuti näed, millistel märksõnadel on olemas hea potentsiaal seda tulevikus teha. Viimased on näiteks sellised märksõnad, mille klikimäär on madal (st neid on otsingutulemustes palju näidatud, kuid neil klikitud on vähe), kuid tegu on veebilehe seisukohast oluliste märksõnadega.
Kui need märksõnad leitud, tuleks vastavad alamlehed SEO mõttes üle vaadata, et tõsta nende klikitavuse määra ja kindlustada ka kõrgem positsioon otsingutulemustes. Kuidas oma kodulehte optimeerida, saad lugeda postitustest Kodulehe optimeerimine ehk kuidas saada Googles tasuta nähtavaks? OSA 1 ja SEO ehk kuidas saada Googles tasuta nähtavaks? OSA 2. Eriti kasulik on võtta ette märksõnad, mis on lehe jaoks olulised, kuid mille positsioon otsingutulemustes on nt 11, 12 ehk siis need, mis asuvad otsingutulemuste 2. lehel või siis positsioonil 5, 6 ehk siis need, mis asuvad esilehe alumisel poolel.
Näitajad
Performance raporti joonise saad luua ise, valides milliseid näitajaid seal näha soovid. Joonisel kuvatavaid näitajaid saad valida, klikkides vastava näitaja peal joonise kohal. Kui näitaja on valge, siis on ta hetkel valimata. Kui aga värviline, siis on see sama värvi joonega kuvatud ka joonisel.
Vali joonisele just see näitaja, millisele küsimusele vastust otsid:
- Kui palju Google Sinu veebilehte otsingutulemustes näitab? – vali total impressions. Impression lisandub siis, kui kasutaja avab lehe, millel asetseb ka Sinu veebilehe URL. Samas ei ole oluline, et ta oleks lehte alla kerinud, et Sinu URLi näha.
- Kui palju Sinu veebilehel seejärel klikitakse? -vali total clicks.
- Missugune on Sinu veebilehe keskmine klikkimismäär? – vali average CTR.
- Mitmendana Google Sinu veebilehte otsingutulemustes kuvab? – vali average position. Veebiotsingus näitavad positsioonid 1-10, et oled kuvatud esilehel, 11-20 teisel lehel jne. On vahe, kas oled positsioonil 11 veebiotsingus või pildiotsingus. Kui veebiotsingus asuksid Sa sel juhul 2. lehel, siis pildiotsingus oled nähtav esilehel ning Sinu leheni jõudmiseks ei pruugi isegi olla vajadust lehte allapoole kerida, kuna oled koheselt nähtav.
Lisavõimalused
Lisaks saad valida, millist otsingut on Sinu toodet/teenust arvestades vaadelda kohane: kas veebi-, pildi- või video-otsingut. Samuti saad seadistada, milline ajaperiood Sind konkreetselt huvitab. Võimalik on näha statistikat kuni viimase 16 kuu kohta. Nii otsingutüübi kui ka ajaperioodi valikul on Sul võimalik kasutada ka compare funktsiooni, millega saad võrrelda omavahel erinevaid perioode, aga ka otsingutüüpe.
Vajutades joonise kohal olevale nupule NEW, avaneb Sulle võimalus saada infot Sind huvitava märksõna (queries), veebilehe (page), riigi (country) ja seadme (device) kohta. Seadmeteks on siis arvuti, mobiil ja tahvel. Märksõna ja veebilehe puhul on võimalik valida nii täpne vaste, kui ka vaste, mis sisaldab antud sõna. Samuti on võimalus erinevaid märksõnade ja veebilehtede toimivust omavahel võrrelda. All oleval pildil on võrreldud omavahel märksõnu „dokumentide arhiveerimine“ ja „dokumentide säilitustähtajad“. Jällegi saad ise joonist kohendada vastavalt sellele, milliseid parameetreid ja millise aja kohta seal näha soovid. Sellisena näeb see joonis välja liiga kirju. Pigem vaata ühte, kahte näitajat korraga.
Performance raporti detailid
Kerides Performance raporti lehte alla poole tulevad üksteise all nähtavale märksõnad, mis Sinu poolt valitud perioodil Sinu veebilehe Googles enim esile tõid. Iga märksõna kohta on võimalik vaadata, kui palju veebileht sellega otsingus välja tuli, palju sellel klikiti, kui suur on olnud klikimäär (CTR) ja mitmendana Sinu veebileht antud märksõnaga otsingutes esile on tulnud. Vajutades märksõna peale, saad selle märksõna kohta ülaltoodud statistikat jälgida joonisel kuni viimase 16 kuu kohta. Nii näed, kuidas parameetrid ajas on muutunud, samuti saad võrrelda omavahel erinevate perioodide keskmisi jms.
Lisaks märksõnadele (queries) on Performance raporti lehe allosas võimalik valida
- Pages – Millised Sinu sisulehtedest Google´i otsingus enim on välja tulnud?
- Countries – Millisest riigist on enim päringuid tehtud?
- Devices – Kui suur osa otsingutest on tehtud arvuti, tahvli või mobiiliga?
- Search appearance – näitab spetsiaalseid otsingutulemusi nagu rich result type või AMP.
Vajutades vastavalt sobiva märksõna, sisulehe, riigi või seadme nimel, on Sul võimalik näha just selle kohta käivat statistikat (impressions, clicks, CPR, position) kuni 16 kuu kohta.
Kokkuvõtteks
Kokkuvõttes on Performance raporti võimalused üüratud. Kombineerides erinevaid märksõnu, perioode, seadmeid, riike, näitajaid jne on võimalik saada pilt ette millest iganes. Statistika on olemas:
- kuvamise, positsiooni ja klikkimise osas;
- märksõnade ja sisulehtede osas;
- veebi, pildi ja video osas;
- arvuti, tahvli ja telefoni osas;
- asukohapõhiselt.
Seda kõike omavahel kombineerides on võimalusi, kuidas endale huvipärane joonis luua ja sellest vajalik info kätte saada, meeletult palju.
Mis on indekseerimine ja kas Sinu veebileht koos alamlehtedega on indekseeritud? Miks mõni leht on indekseeritud ja mõni mitte? Millised lehed Sinu veebilehele viitavad? Mida arvab Google Sinu lehe mobiilisõbralikkusest? Kuidas leida vastuseid neile küsimustele, saad teada järgmisest postitusest.
Edu Google Search Console´i avastamisel!
Kui see postitus oli Sinu jaoks vajalik või huvitav, siis palun jaga seda!